Eerste dag op school... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Vera Toonen - WaarBenJij.nu Eerste dag op school... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Vera Toonen - WaarBenJij.nu

Eerste dag op school...

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

27 Juli 2009 | Nederland, Amsterdam

¡Hola Holanda!

Ondertussen zit ik hier alweer bijna drie weken, al een hoop gedaan maar pas vandaag mijn eerste (echte) werkdag gehad.

Door de Mexicaanse griep waren er 3 mensen overleden binnen een week tijd en daarom had het ministerie besloten dat de lagere scholen een week langer vakantie kregen. Ondanks dat ik graag wilde beginnen met het lesgeven hebben we maar een lang weekendje weg van gemaakt. Om zo de tijd te doven ;) en dat vond ik niet zo heel erg..

Vorige week vrijdag na onze Spaanse les hebben we de bus gepakt naar Jaco, een plaats aan de Pacific oceaan. Het zee water is daar lekker warm, warmer dan me eigen douche die we thuis (in Costa Rica) hebben en die we tegen kwamen in alle hostels. Hier zijn we wezen surfen en hebben we ons goed vermaakt. Ze hadden hier echt heerlijke smooties, dus me vitamine boost wel weer gehad ;) Na het weekend zijn we met een speedbootje (in een uur lang) een stuk overgesneden naar Montazuma over de golfen. Dit is echt een hippie stadje, rustig en een gezellig sfeertje. Hier hebben we de watervallen bezocht maar dan wel via een canopy tour, of terwijl tokkelend van boom naar boom.

Jammer was het, toen we weer in San Jose aan kwamen na wat mooie dagen, want dan kom je er pas achter hoe lelijk en smerig de hoofdstad eigenlijk is. De lucht is vervuild met autogassen, de straten liggen vol met afval en overal is het druk.

Na zaterdag het afscheidsfeest te hebben gehad van de oude projectleden gaat het echte werk van start. Nu is het tijd om onszelf voor te stellen op de school waar ik aankomende half jaar les ga geven.

Dan was het vanochtend zover... Vroeg opgestaan (5.45 uur lokale tijd). Een beetje zenuwachtig omdat ik niet helemaal weet wat me te wachten staat. Nog niet eerder op de school geweest, de taal nog niet helemaal spreken en de kinderen nog niet kennen. Daar stonden we dan op school, de les voorbereid en klaar om aan de slag te gaan.. Nina (een oud projectlid) nam ons mee en gaf ons een rondleiding door de scholen. Aangekomen bij de materialen kast pak ik vol zelfvertrouwen alle spullen die ik nodig heb voor me les... We lopen door naar het veld of beter gezegd, 'welk veld'?! Binnen de school waren ze namelijk bezig met leidingen aan te leggen en de gymplek is de ideale plaats om alle bouw spullen neer te leggen. Dus met andere woorden, me eerste werkdag moet nog steeds komen..
Vervolgens ben ik met Marleen mee geweest die voetbal training zou geven. Na 20 minuten kwam het eerste en eenigste kind opdagen. Het word tijd dat we posters op gaan hangen zodat we in ieder geval wel trainingen kunnen geven. Verder is het afwachten wanneer we dus les kunnen gaan geven. Zometeen ga ik nogmaals de directeur opzoeken en hopen dat ze nu wel aanwezig is.

Meer over de lessen kan ik nu dus niet vertellen maar hou jullie snel weer op de hoogte.

Zoals ik jullie beloofd heb, hier wat foto’s. Onder andere van me huis en me kamer waar ik zes maanden in verblijf.

Pura vida!

  • 28 Juli 2009 - 09:13

    Danielle:

    Hey Vera,

    stuur die smoothie deze kant eens op ;)

    xxx

  • 28 Juli 2009 - 09:18

    Jolanda:

    Hey Vera,

    Lekker dat je nog wat extra vakantie hebt. En dat in een ander land. Maar snap ook wel dat je nu echt wil beginnen.
    Ik ben nog bij de 4daagse geweest. Wat was het weer ontzettend gezellig en wat heb ik weer genoten. Volgend jaar toch maar kijken of er niet wat te regelen valt ;)...
    Succes voor je eerste stagedag en tot lezens...

    Liefs Jo

  • 28 Juli 2009 - 15:08

    Jose:

    Ha Vera,

    Wat jammer dat je nog niet echt kunt beginnen. Maar dan moet je nog maar even genieten van de extra vrije uren die je nu nog hebt. Een kind is een mooi begin, als dat er de volgende keer twee worden heb je het aantal al mooi verdubbeld.
    Ik kijk uit naar de volgende foto's en verhalen.

    Groetjes vanuit Bemmel

  • 30 Juli 2009 - 08:23

    Andre En Jolanda:

    Hoi Meissie,

    Mooi om ' eindelijk' te horen dat alles goed gaat daar!
    Mooie foto's ook!

    Wij zitten nu in internetcafe in St Tropez... ook niet slecht natuurijk.

    Werk ze en vergeet ook niet aan je onderzoek te beginnen!! dat moet ook af...

    xxxx Andre & Jolanda

  • 03 Augustus 2009 - 15:10

    Oma:

    Hallo Vera groeten uit Lent van Oma

  • 10 Augustus 2009 - 08:22

    Manon:

    Hej meis!

    Balen dat het lesgeven nog niet echt opschiet, maar dat komt vanzelf! Nu nog lekker genieten van je vrije uren! ;) Ik ben net terug uit Frankrijk, echt heerlijk! Komende twee weken druk met IC en dan begint het echt leven weer, hahaha! ;)

    Kus en succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Vera

Actief sinds 01 Mei 2009
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 21630

Voorgaande reizen:

06 Januari 2010 - 11 Maart 2010

Trip USA

07 Juli 2009 - 06 Januari 2010

Afstuderen in Costa Rica

Landen bezocht: