Boston, New York, Washinton en Philadelphia - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Vera Toonen - WaarBenJij.nu Boston, New York, Washinton en Philadelphia - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Vera Toonen - WaarBenJij.nu

Boston, New York, Washinton en Philadelphia

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

07 Maart 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Van de ene plek naar de andere plek reizen, dus dat betekend met de bus, trein of vliegtuig. Tot zover had ik nog geen vertraging gehad, dat besefte ik toen ik in Chicago op het vliegtuig zat te wachten naar Boston toe. Je raad het al, vertraging dus, 1,5 uur later dan gepland, hele chaos bij de gate waar ook nog twee andere vliegtuigen voor mij moesten landen en vertrekken. In Boston nog net op tijd aangekomen om de laatste aansluiting van bus en Metro te halen naar me hostel toe.

De eerste dag begon ik met de ´Freedom trail´, de stad is een groot museum, en deze keer hoef ik niet eens op de kaart kijken welke richting ik op moet lopen. Er loopt een rode lijn door de stad die langs de belangrijkste monumenten heen gaat, dus erg makkelijk om te volgen en je komt fantastische dingen tegen. Terug in me hostel, zit ik klaar om me mail te checken, om vervolgens me computer weer af te sluiten nadat ik gevraagd ben om een drankje te doen in een bar. Leuk om nieuwe mensen te ontmoeten en mailen kan de volgende dag ook wel, dat is beetje het leventje wanneer je in een hostel verblijft en daar heb ik zeker geen problemen mee ;) .

Als het regent in Boston, ga je maar naar een bioscoop, alleen zoveel zalen en de deuren zitten precies naast elkaar dus hadden we niet eens in de gaten dat we de verkeerde film binnen liepen... De volgende dag start zonnig maar al snel veranderde dat ook in regen, geen zin om nog een dag niks te doen en tenslotte ben ik hier om wat te zien. Op aanbeveling van me kamergenootje was ik naar een appartement complex gegaan waar ze allemaal studios hadden voor (kunst)artiesten en bij enkele stond de deur open waar je rond kon kijken, was heel leuk om te doen. Helaas was het te mistig om weer een hoge toren of gebouw te bezoeken dus heb ik maar overgeslagen.

Die regen in Boston was niks vergeleken met de zware sneeuwval in New York, dus terwijl ik op de bus sta te wachten krijg ik allemaal verhalen te horen over de bus maar ik zie nergens een bus. Geen idee hoe en wat verder alleen dat de bus niet zou vertrekken vandaag maar een uur later dan gepland verschijnt er toch een bus. Onderweg inderdaad wat sneeuw, de straten zien er wit uit en er vallen echt dikke vlokken sneeuw. Op allerlei manieren zijn ze bezig de wegen sneeuw vrij te maken maar de stoep ziet er loopbaar uit in New York. Bij die ene sneeuwachtige dag moet ik het laten want daarna heb ik beter weer en zelfs zon :D

New York, je kent de verhalen wel van de hoge gebouwen, vele taxi’s, winkels overal en een stad dat nooit slaapt en al deze verhalen zijn waar! Dus aangekomen in New York bedenkend wat ik allemaal wil zien en waar ik moet beginnen. De eerste dag ben ik naar Brooklyn gegaan, nog uitzoekend hoe de subway werkt, maar na een keer de verkeerde te nemen, dan weet je het wel.

Aan de andere kant van het water, Brooklyn, heb je een fantastisch uitzicht over Manhattan, HET New York. Natuurlijk kan je Central Park ook niet overslaan en dat had een mooi uitzicht met de witte sneeuw maar de padden waren schoon en goed bewandelbaar. Ik heb maar een deel van het park gelopen want anders is het echt onwijs groot en ik loop nog meer kilometers door de stad. Het was bewolkt maar ik stond naast het Rockenfeller center dus ik kon het niet laten om naar de top te gaan waar ik een mooi uitzicht had over New York.

Believe it or not, is een museum die ik al in meerdere grotere steden tegen ben gekomen tijdens mijn reis en nu ook weer in New York. Dus tijd om eens naar binnen te gaan en kijken wat ze hebben, nou echt onwijs rare dingen dus… mensen en dieren die afwijkend zijn, mega kleine kunstwerkjes die je kan zien met een vergrootglas anders zie je niks en dat soort dingen.

De zon in New York dus een dag om veel buiten te zijn, de subway naar downtown gepakt om vervolgens terug te lopen naar me hostel via onder andere China town. Echt mega groot, al eerder had ik wat China town’s gezien in andere steden maar aan deze kwam gewoon geen eind. Overal markt kraampjes of met eten, kleding, mutsen/sjaals, souvenirs en vele meer. Een stukje over broadway gelopen waar alle winkels zitten maar die bewaar ik tot mijn moeder volgende week komt. Aangekomen op Washington square waar ik de rest van de middag heb door gebracht , zittend in de zon.

Met de bus meer als vier uur onderweg van New York naar Washington. In de bus al een planning gemaakt want ik zou hier maar een dag zijn dus dat word doorlopen. Ik begon bij het witte huis en die is echt wit, ik heb hem alleen van de buitenkant gezien want naar binnen komen is me niet gelukt. Verder zie je in Washington echt mooie ouwe gebouwen en vele monumenten staan. Dus zo kon ik onder andere het Washington monument niet overslaan en natuurlijk Luther King op zijn stoel niet ;)

Twee nachten in Philadelphia maar daar blijft weinig van over als je in de avond laat aankomt. Deze stad is weer heel anders dan de andere en ziet er vrij rustig uit tot ik in een of andere markt beland. Chaos, overal mensen en eettentjes wat erg gezellig eruit zag maar het puilde uit van de mensen en oja ze verkochten daar zelfs venco drop ;) dus een rip uit me lijf kocht ik een paar dropjes.

Mijn allerlaatste weekje hier, sorry geen foto’s deze keer omdat ik problemen met me laptop heb dus voor de verandering een computer opgezocht hebt. Het is nu dus echt aftellen, ik ben opnieuw in New York voor de laatste paar dagen die ik samen met me moeder door zal brengen. Die verhalen hoor je als ik weer thuis ben (en de foto’s) en wie weet zien wij elkaar dan ook weer snel.

Liefs

  • 07 Maart 2010 - 06:13

    Annemarie:

    Hey Vera, geniet van de laatste paar dagen samen met Jolanda! We zien je volgende week. Heel veel plezier nog en een goede reis terug. xxx

  • 07 Maart 2010 - 08:52

    Marleen:

    Jemig eigenlijk is de tijd alweer gevlogen! Super gaaf en ik zie je snel weer!

    Kusj

  • 07 Maart 2010 - 11:01

    Simon:

    Heeeeeeeey,

    Ik zie het wel weer, genoeg nieuwe indrukken opgedaan. Denk dat je inderdaad veel leuke dingen te vertellen hebt als je weer thuis bent;).

    Nou nog veel plezier deze laatste week en paar dagen met je moeder.

    Tot snel.

    xxxxxxx Simon

  • 07 Maart 2010 - 11:18

    Manon:

    Hej lieve Vera,

    Bijna weer in Nederland! :) Hoop dat ik je snel weer zie als je er weer bent! Geniet nog even van de laatste dagen samen met je moeder, gezellig hoor!

    Liefs, Manon

  • 07 Maart 2010 - 12:35

    André:

    Hee Reistijger, zo te horen ben je het nog niet zat, dus dat is een goed teken. Tot volgende week "live" in Nedereland
    xxx André

  • 07 Maart 2010 - 13:30

    Oma:

    hallo Vera wat leuk dat je weer op de terugweg bent ik ga je een hartelij welkom terugkeren wensen dat een fijne terugreis mag hebben liefs oma xxxxx

  • 07 Maart 2010 - 23:34

    Kitty:

    Heej Vera!!
    Wat weer een belevenissen zeg, echt zo vet jij nu daar in NY.. Ben stiekum wel een beetje jaloers want hier in nederland ben ik nogsteeds niet gewend!
    Wel ontzettend bedankt voor je leuke en lieve kaart, je zit ook vol verassingen!!
    Snel bijkletsen??! (moet toch ff kijken of je nog ergens een beetje spaans kan.. ;))
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vera

Actief sinds 01 Mei 2009
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 21599

Voorgaande reizen:

06 Januari 2010 - 11 Maart 2010

Trip USA

07 Juli 2009 - 06 Januari 2010

Afstuderen in Costa Rica

Landen bezocht: