California – Golden State - Reisverslag uit California, Verenigde Staten van Vera Toonen - WaarBenJij.nu California – Golden State - Reisverslag uit California, Verenigde Staten van Vera Toonen - WaarBenJij.nu

California – Golden State

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

08 Februari 2010 | Verenigde Staten, California

Vanuit Florida ben ik Amerika overgestoken om in California uit te komen. Na me vliegreis heb ik gelijk de bus gepakt naar San Diego, net iets zuidelijker dan Los Angeles. Eigenlijk van me lijstje al door gestreept maar omdat vele zeggen dat ik er toch heen moet gaan omdat het een mooie stad is doe ik niet moeilijk, ben flexibel en pak de bus. En jaaa hoor ze hebben ook echt gelijk, een super mooie stad die van alles wel wat heeft en je zeker goed kan vermaken. Een dagje dierentuin, rondlopen in een park, nog naar andere wijken geweest waar ik onder andere het strand heb opgezocht.

Na 2,5 uur in de bus te zitten was ik weer terug in Los Angeles waar ik deze keer bij een nieuw couchsurfer sliep. Deze woont nog geen 10 minuten van Hollywood walk of Fame, dus kon ik gelijk even belangrijk doen ;) Overal op straat zie je van die ‘wannabe’ sterren, verkleed in pak dus ik kon natuurlijk Madame Tussauds ook niet overslaan. Die vrijdag heb ik me eigen tour in elkaar gezet, eerst naar downtown, via Beverly Hills naar Santa Monica en Venic, dus ik heb die dag wel wat kilometers afgelegd. Het is wel mooi om te zien hoe verschillend elke wijk weer is, ook al liggen zo dicht bij elkaar.

Ik dacht; ik ben in California (Los Angeles), doe eens gek en wat ga je dan doen… Zaterdag warm aangekleed, handschoenen en sjaal mee op naar de bergen waar sneeuw ligt. Dus lekker een snowbord gehuurd en een dagje wezen borden, echt geniaal gewoon, in de ochtend mooi weer waar je een mooi uitzicht had maar in de middag toch meer bewolkt. Van het ene kan je ook helemaal naar het andere uiterste gaan dus heb ik zondag de boot gepakt naar Catarina eiland waar ik een dagje ben wezen duiken, wat daar onder water er heel mooi uitziet. Was in begin wel wennen want toen ik naar beneden zakte zat ik midden in de waterplanten van top tot teen maar daarna een mooie duik gemaakt.

Na z´n 8 a 9 uur in de bus te hebben gezeten ben ik aangekomen in Santa Cruz, een echt toeristische strand bestemming alleen in de winter een stuk rustiger. Ook hier is er een boulevard waar een hele kermis staat en toen ik op de pier liep werd ik verrast door een luid geluid. Lagen namelijk een stuk of 20 zeeleeuwen (als het er niet meer waren) op een plateau bij het water. Verder dus een dagje rond gelopen en tussendoor schoenen en een winterjas gekocht om zo beter voorbereid te zijn als ik naar het Noorden vertrek.

Aangekomen in San Francisco , bij het hostel gelijk me wijntour geboekt want me kamergenootje ging ook en ik had verder toch nog geen plannen zo snel gemaakt. Ik kan je vertellen het smaakte erg goed, zelfs als ontbijt ;) (Rond 8 uur in de ochtend werden we namelijk al opgehaald). Sinds mijn trip hier in de USA ook voor het eerst regen gehad :S (en tot nu ook de enigste dag :)), maar de wijnproeverij was binnen en anders zat ik in de bus dus hier geen last van gehad. De volgende dag heb ik me echt als een toerist gedragen, heerlijk, alle hot spots opzoeken. Golden Gate bridge, Golden Gate Park, Coit Tower waar ik een fantastisch mooi uitzicht had over de hele stad. Ook ben ik een ochtend naar de Muir Woods Monumental Park geweest, om een beeld te schetsen; super hoge rode bomen. In die middag ben ik lekker met de Trolley door San Francisco wezen toeren :D echt leuk om te doen. Vandaag me laatste dag hier dus heb ik de ‘Walking tour’ uit me loney planet gelopen, nou ja een poging tot want ik belande in het Chinese Nieuwjaar dus een groot deel van me route gemist, maar wel bijzonder zo’n China town, alles in Chinese stijl gebouwd en ja natuurlijk niet al die Chinese mensen te vergeten.

Het is wel mooi om te zien wanneer ik met me packpack oploop ben ik een echte toerist en vraagt iedereen waar ik vandaag kom en vertellen ze hele verhalen. Loop ik zonder me packpack dan ben ik geen toerist 9 van de 10 keer maar vragen ze me van alles (de weg en zo) waar ik geen flauw idee van heb en ja dan vertellen ze me ook hele verhalen. Mensen die benieuwd zijn naar je reis, hoe het verder met me gaat, of dat nog contact zou willen blijven houden (en dat al na 3 woorden gewisseld te hebben), ik kan daar eigenlijk wel heel hard om lachen dus. Toen ik in de bus in San Francisco zat zei zelfs een man dat je hier heel makkelijk kon gaan trouwen en dan word je ook een Amerikaan, maar wees gerust dat doe ik niet gelijk in deze vakantie.

California vind ik echt een mooie staat, misschien zelfs wel mooier dan Florida. Ik heb me in ieder geval hier goed vermaakt maar nu is het weer tijd om door te reizen naar Buffalo.

Liefs xxx Vera


  • 08 Februari 2010 - 08:16

    Jolanda:

    Hoi meissie,
    Ik heb je natuurlijk nét gesproken voor je in het vliegtuig naar detroit stapte maar toch leuk om even je verslag te lezen. Foto's op facebook zijn ook geweldig!
    xxx Jolanda

  • 08 Februari 2010 - 09:01

    Wieke:

    Hey lieve Vera!

    Geniet van alles daar, maar dat komt vast helemaal goed! Ben stiekem wel jaloers hoor, vanuit het koude nederland!!
    Liefs Wiek

  • 08 Februari 2010 - 10:21

    Marleen:

    Hej Vera!

    Super leuk dat het zó goed bevalt. Ik ben nu al weer helemaal in de Nederland geinstalleerd. Ik heb net een kamer, een sollicitatiegesprek voor een bijbaantje en een gesprek met Ben over wat nu verder.

    Dus blijf daar nog even genieten! Voor je het weet zit je agenda weer vol met afspraken!

    Kusj

  • 08 Februari 2010 - 12:48

    Sedie:

    Leuk om weer te lezen! Veel plezier nog, je hebt het zoiezo beter als hier. Hier is het koud, en veel vies weer. Liefs X

  • 08 Februari 2010 - 16:45

    Manon:

    Jaloers!!!!!!:P

    Nog ff genieten he!;)
    Liefs vanuit het oosten van nog steeds koud NL

  • 08 Februari 2010 - 19:18

    André:

    Hey reistijger,
    gave brug, misschien iets voor Nijmegen als nieuwe waalbrug, voor als ze er niet uit kunnen komen.
    Groeten aan Margie in Bufalo
    XXX André

  • 08 Februari 2010 - 19:20

    Manon:

    Hej lieve Vera,

    Wat leuk om weer te lezen! Als ik een keer naar de USA wil dan neem ik jou mee als wandelende reisgids! :) Super hoor dat je zoveel verschillende dingen doet en ziet daar!

    Liefs, Manon

  • 08 Februari 2010 - 19:34

    Vera:

    Chicka wat weer een verhalen, niet bij te houden jou reis zo wat!
    Echt zo leuk allemaal!

    Bedankt voor de twee kaarten, ze kwamen maar een dag na elkaar aan, post in CR.. ;)

    Hier gaat alles goed, eind komt al veel te gauw in zicht..

    Geniet nog ff, doe ik ook!!
    Besos!

  • 09 Februari 2010 - 11:09

    Peter:

    Hey Vera.
    Eindelijk een ster tussen de steren.
    Geniet er maar lekker van want hier is het maar koud en er komt weer sneeuw als of we die troep nog niet genoeg hebben gehad.
    Maar er komt natuurlijk ook een geweldig weekend aan CARNAVAL natuurlijk ook dat wordt weer genieten dus zo zie je maar dat ook wij genieten.
    Groetjes Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, California

Vera

Actief sinds 01 Mei 2009
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 21596

Voorgaande reizen:

06 Januari 2010 - 11 Maart 2010

Trip USA

07 Juli 2009 - 06 Januari 2010

Afstuderen in Costa Rica

Landen bezocht: