Buffalo, Toronto en Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Vera Toonen - WaarBenJij.nu Buffalo, Toronto en Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Vera Toonen - WaarBenJij.nu

Buffalo, Toronto en Chicago

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

22 Februari 2010 | Verenigde Staten, Chicago

Elke keer weer een berichtje dat het sneeuwt in Nederland, ik moest ook maar eens de sneeuw opzoeken zodat ik een beetje het gevoel krijg hoe het is in de sneeuw… Vanuit California vertrok ik naar Buffalo waar op het vliegveld Margy op mij stond te wachten. Langs de wegen ligt sneeuw maar verder een erg zonnige dag, dus niks te klagen.

Een rondleiding door Buffalo, een diner bij de moeder van Margy die erg lekker had gekookt. Op weg naar de Niagra Falls wat op de foto’s veel groter lijkt dan dat je er boven staat. Omdat het winter is, zijn er geen boottochten die je dicht naar de watervallen brengen maar vanaf de kant heb je een mooi uitzicht. We waren de grens over gestoken omdat aan de Canadese kant het mooier is dan de Amerikaanse kant, alleen was ik niet zo slim om me visum mee te nemen terug het land in dus werd ik mooi op het matje geroepen :S maar al snel konden we terug de grens over. Natuurlijk kon ik niet de Buffalo wings overslaan en de hockey game (en dan spreken we over ijshockey) op groot scherm zien.

Na zo’n 3 uur in de bus te hebben gezeten zit ik in downtown (centrum) Toronto, Canada! Echt overal zijn ze hier aan het bouwen dus niet echt een mooie uitstraling van de stad… Wat me vooral verbaasde was dat ik (bijna) nergens sneeuw kon vinden op de straten, had wel iets meer verwacht maar ik vind het allang prima. Dus met een zonnetje ben ik de CN Tower wezen beklimmen, nou ja de lift bracht me naar de top, waar ik een mooie 360C uitzicht had over heel Toronto en omgeving.

Het mooie van reizen is dat je veel nieuwe mensen ontmoet, zo kwam ik Courtney tegen in San Francisco en ben ik vervolgens in Toronto mee uit eten geweest omdat zij hier woont. De Science center mocht ik niet overslaan alleen was ik even vergeten dat het zondag was dus onwijs druk, het is een soort museum maar je van alles mag uitproberen en testen dus wel lachen. Verder toeristisch bezig geweest en door de stad gelopen voordat ik weer terug ga naar Buffalo waar ik het vliegtuig neem naar Chicago. Soms is het een hele kunst om de juiste tickets te vinden voor een leuk prijsje maar tot nu toe wel redelijk goed gelukt.

Chicago een fantastische stad waar ik de eerste dagen bij een couchsurfer sliep. Nadat hij verteld had waar alles was, ben ik de volgende dag met me map/kaart op stap gegaan. Als eerste naar het milleniumpark waar ze ‘the bean’ als kunstwerk hebben (officieel een andere naam maar zou niet weten wat dat is). Een fantastisch ding kan ik je zeggen, waarin je in spiegelbeeld de hele skyline kan zien en jezelf ;) Ik zal eens kijken of dat ik een foto toe kan voegen.

Vanaf de seat tower had ik een mooi uitzicht over de hele stad, 103 verdiepingen hoog. In de avond was er een couchsurfparty waar we eerst naar een studenten musical zijn geweest, de drie musketiers. Het was een erg leuke show en ze speelde erg goed. Vervolgens hadden we nog een borrel achteraf wat allemaal erg gezellig was.

Baseball is een van de sporten hier dus ik moest een foto voor het stadion maken. Helaas lag het stadion van de chicago bills (basketbal) in een iets mindere prettige buurt dus die heb ik maar overgeslagen. Vervolgens ben ik door gegaan naar Lincon park waar er een gratis dierentuin was die ik natuurlijk ook bezocht heb, je moet iets doen om een beetje geld te besparen ;) . De navy pier is vol met kermis attracties (in de zomer), toeristische shops en vanaf daar heb je ook een mooi uitzicht op de stad. Het was erg druk daar, wat me wel verbaasde dus ik in hal naar binnen toe, sta ik opeens in het Nationale kampioenschappen chearleading, erg leuk om te zien. Van die jonge meisjes tot en met de tieners, helemaal opgemaakt en van die pakjes aan, dus ik bleef even plakken om te zien of dit misschien mijn toekomstige sport word ;)
Vandaag ben ik naar de Bluemangroup geweest, (voor diegene die dat niet kennen, mannen in het blauw die met drum en verf spelen), een erg gave show. Nu sneeuwt het dus had ik mooi de tijd om dit verhaaltje voor jullie te schrijven, want heb ik een reden om binnen te zitten. Morgen mijn laatste dagje in Chicago voordat ik verder vertrek naar Boston. Ik kan je nog veel meer vertellen over van alles maar anders word dit verhaaltje te lang en ik moet ook nog wat over houden voor als ik thuis ben.

Liefs xxx Vera

  • 22 Februari 2010 - 06:25

    Jolanda:

    Hoi meissie,

    Nog veel plezier de laatste 2 weken!! xxx

  • 22 Februari 2010 - 08:33

    Manon:

    Hej Vera,

    Kon je niet ff naar de Olympische Spelen doorreizen toen je in Canada was?! ;) Leuk om al je verhalen weer te lezen! In Nederland ligt er inmiddels geen sneeuw meer, wat overigens erg goed bevalt! :) En we hebben hier nu lekker voorjaarsvakantie!

    Liefs, Manon

  • 22 Februari 2010 - 10:29

    Sedie:

    Wat een verhalen, jij maakt echt genoeg mee! Nog veel plezier Xx

  • 22 Februari 2010 - 10:30

    Carolien:

    Hola chica!!!

    Yo creo que Costa Rica esta historia para usted!!!
    Wat gaaf om je verhalen te lezen. Wat een mooie overgang, zo langzaam aan van warm naar koud. Hier is de strengste winter ook over, dus ik vermoed dat je bij terugkomst al weer wat lente aantreft. Afgelopen week is Marleen bij me geweest en we hebben lekker bijgekletst! Lijkt me leuk dat ook met jou te doen, wanneer je terug bent. Weet je trouwens al wat over het HHH?

    Liefs Carolien

  • 22 Februari 2010 - 12:48

    Michelle:

    Heey meis:),

    goede keuze om naar een wat kouder gebied te gaan;).. dan wordt de overgang in Nederland iets minder zwaar. Ben het trouwens niet met Manon eens;).. Het heeft vannacht al wel weer gesneeuwd in Groningen:S.. Het is nu niet lang meer voordat je terug komt!! Aftellen voor jou en voor ons;).. Geniet van je laatste weekjes daar!! En tot heel snel ziens:D..

    Kusj Mies

  • 01 Maart 2010 - 13:28

    Kitty Van Der Steege:

    Hola Bera!!

    Nog even en dan zit je hier ook weer op NLse bodem, heb nu ff echt de tijd genomen om je berichtjes te lezen. Echt zo vet wat je allemaal nog gedaan hebt!!
    Ik moet echt flink wennen hier in Nederland en eigenlijk met veel tegenzin, het liefst vertrek ik morgen weer (Hoezo tica.. haha)

    Gran beso y hasta muy pronto!

    Geniet nog ff (lees shopplezier ;))

  • 02 Maart 2010 - 14:46

    Peter:

    Hey Vera.
    Nu heb je dan toch eindelijk sneeuw gezien en ben je er ook ff lekker mee aan het scheppen geweest.
    Dan heb je toch het gevoel hoe wij het de laatste tijd hebben gehad
    Groetjes Peter en geniet nog maar ff van de laatste loodjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Chicago

Vera

Actief sinds 01 Mei 2009
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 21596

Voorgaande reizen:

06 Januari 2010 - 11 Maart 2010

Trip USA

07 Juli 2009 - 06 Januari 2010

Afstuderen in Costa Rica

Landen bezocht: